ЗАКЛАД СЬОГОДНІ

Томашпільський Будинок дитячої творчості - це комплексний широкодоступний заклад освіти, який дає дітям та юнацтву додаткову освіту, створює умови для особистісного розвитку і творчої самореалізації кожної дитини , працює над формуванням покоління, здатного навчатися , створювати й розвивати цінності, а також забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та організації змістовного дозвілля.

Творчість дітей – глибоко своєрідна сфера їхнього духовного життя, самовираження і самоутвердження, в якому яскраво виявляється індивідуальна самобутність кожної дитини. Цю самобутність неможливо охопити якимись правилами, єдиними і обов’язковими для всіх.

У навчально-виховній діяльності колектив керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про охорону праці", «Положенням про позашкільний навчальний заклад», указами Президента України, постанов Кабінету Міністрів України , іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом, наказами та розпорядженнями відповідних органів місцевого самоврядування, відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації.

Місія Будинку дитячої творчості спрямовується на створення умов для роботи і самореалізації кожного учасника навчально-виховного процесу. Вона передбачає розвиток особистості дитини як суб'єкта пізнання, творчої діяльності, суб'єкта життєтворчості, адже Будинок дитячої творчості - це простір для дитини , тут вона повноцінно живе , і тому вся діяльність закладу вибудовується так , щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя. Освітній процес особистісно зорієнтованого навчання і виховання, спираючись на здібності, інтереси, ціннісні орієнтації і життєвий досвід дитини, надає їй можливість реалізувати себе в різних сферах творчої діяльності. При цьому забезпечується пріоритетність само­бутності дитини як активного носія життєвого і соціального досвіду.

Головна мета діяльності Будинку дитячої творчості— забезпечення якісною позашкільною освітою дітей Томашпільського району, створення максимально сприятливих умов для повноцінного морального, психологічного, духовного, фізичного розвитку дітей, виявлення та ак­тивного використання його інди­відуальних особливостей у на­вчальній діяльності, становлення життєво-компетентної ,морально-гармонійної, фізично-здорової ,творчої особистості, здатної до саморозвитку,самостійно, незалежно будувати свою долю , відносини зі світом , реалізувати життєве призначення через власний вибір .

Стратегічні напрями роботи:

• Створити умови для різнобічного розвитку кожної особистості, та розширювати грані прояву дитячої ініціативи та творчості.

• Виховання в учнів патріотич­них почуттів .

•Створення умов для про­фесійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника.

Завдання та пріоритетні цілі Будинку дитячої творчості щодо реалізації поставленої мети:

1. Організувати перед дітьми цікаву діяльність по розкриттю скарбниць світової, національної культури та традицій.

2. Націлити навчальний процес на організацію цікавого та змістовного позашкільного життя дітей з урахуванням їх особистих інтересів.

3. Зацікавити батьків творчою діяльністю дітей, спільною роботою з розвитку їхньої обдарованості та самобутності

4. Створювати в усіх гуртках умови для поглибленого вивчення історії рідного краю, народних промислів.

5. Виховувати у гуртківців уміння протистояти аморальним руйнівним силам.

6. Утверджувати гуманні взаємини між: учнями, педагогами, батьками, громадськістю, котрі несуть високу взаємну повагу, вірність слову, красу вчинків, добро та справедливість.

7. Вводити дітей у світ високих моральних та прогресивних ідей.

8. Спрямувати педагогічну діяльність на збагачення духовних зв'язків дитячого та педагогічного колективів .

9. Формувати суспільно-громадський досвід особистості.

10. Методичній службі працювати на підготовкою педагогічних кадрів до роботи з обдарованими дітьми з урахуванням рівня підготовленості, компетентності та особистих потреб педагога.

11. Сприяти розвитку наукового світогляду педагогів, глибоке осмислення значимості розвитку обдарованості для суспільства та особистості.

12. Консультування учнів, батьків з питань обдарованості, організовувати їхню співпрацю.

13. Виховувати в дітях віру у власні творчі задатки, всебічно підтримувати, створювати сприятливе навчальне середовище для реалізації обдарованості.

14. Організовувати навчання обдарованих школярів відповідно до результатів діагностичних обстежень.

15. Організація дитячого само­врядування вихованців закладу;

16. Застосування інформаційних і комунікаційних технологій; комп'ютеризація та інформатиза­ція навчально-виховного процесу;

17.Запровадження системи до­слідження та аналізу роботи учнівсь­кого та педагогічного колективів;

Виконання даних завдань від­бувається відповідно до сформова­ної системи управління закладом, яка побудована на наукових і демо­кратичних засадах та забезпечує участь в управлінні закладом усього педагогічного, учнівського та батьківського колективів.

Будинок дитячої творчості знаходиться в комунальній власності Томашпільської районної ради, яка здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення. Будинок дитячої творчості є юридичною установою, здійснює свою діяльність на основі чинного законодавства та власного Статуту. Будинок дитячої творчості розміщений в типовому приміщенні, яке здано в експлуатацію в 1979 році.

Стан приміщення:

- стіни зроблені з цегли;

- стеля панельна;

- покрівля - шифер.

В приміщенні є міський водогін, режим роботи водогону нормальний, є питний кран. Вода якісна, відповідає вимогам санітарії. Працює газова котельня.

Статут закладу— Томашпільський будинок дитячої творчості, реєстраційний № 26 ; державну реєстрацію змін до установчих документів проведено 19.01.2011р.,номер запису 11661050006000155

Структура закладу:гуртки

Перелік навчальних кабінетів, лабораторій, залів:

а) навчальні кабінети:

- природи і фантазії - 1

- прикладного мистецтва - 2

- крою та шиття - 1

- народна творчість - 1

б) лабораторія

- технічна творчість - 1

в) зали:

- актова - 1

- танцювальна - 2

г) музейні кімнати:

- бойової слави

- історико-краєзнавча

Площа закладу та його територія становить біля 2000 кв.м.

Загальна площа приміщень біля 1190 кв.м. , площа приміщень для занять -726 кв.м

Кількість кімнат - 10.

Заклад співпрацює: з міською школою, музичною школою, дитячим садочком „Сонечко" , дитячою світлицею «У матусі» , районною та місцевою бібліотекою , будинком культури , ДЮСШ, Центром реабілітації дітей-інвалідів (с. Гнаткова) ,Томашпільською ЗОШ І-ІІІ ступенів , Яланецькою ЗОШ І-ІІІ ступенів , Височанською ЗОШ І-ІІІ ступенів , Раківською ЗОШ І-ІІ ступенів, Гнатківською ЗОШ І-ІІІ ступенів, Антонівською ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Навчально-виховний процес у закладі організований за трирівневим принципом на основі дидактичних принципів поєднання профільних та інтеграційних форм роботи, застосування сучасних навчальних методик розвивального спрямування та здійснюється за 6 напрямами позашкільної освіти :

-художньо-естетичний;

-науково-технічний ;

- еколого-натуралістичний;

- фізкультурно-оздоровчий ;

- туристично - краєзнавчий ;

- гуманітарний.

На даний час у закладі працюють 32 гуртки (61 група) різного спрямування та віку навчання , в яких здобувають вміння і розвивають творчі навички 704 вихованці віком від 5 до 17 років.

(ДОДАТОК 1)

Соціальний паспорт Будинку дитячої творчості такий:

- діти-сироти – 1;

- діти , позбавлені батьківської опіки – 1;

- діти-інваліди -16 ;

- діти із малозабезпечених сімей – 30 ;

- діти –напівсироти – 22 ;

- діти із багатодітних сімей – 67;

- діти «чорнобильці» - 16 ;

- діти , схильні до правопорушень – 4 ;

- діти із неповних сімей – 106

Педагоги закладу планують індивідуальну роботу із дітьми – інвалідами , сиротами , схильними до правопорушень , творчо та інтелектуально – обдарованими вихованцями. Кожен керівник гуртка веде соціальний паспорт кожної групи гуртка , складає психолого-педагогічну характеристику дитячого колективу .

Працівниками Будинку дитячої творчості вивчається питання щодо залучення дітей сільської місцевості до роботи у гуртках Будинку дитячої творчості. Проводиться робота керівниками гуртків щодо створення гуртків в сільській місцевості . Про зазначене свідчить те , що 24 дитини Раківської ЗОШ І-ІІІ степенів відвідують гурток «Хореографії» , який працює на базі даної школи . На даний час дитини із Антонівської ЗОШ відвідують гуртки «Хореографічний» , «Вокальний». 35 дітей Гнатківської ЗОШ І-ІІІ ступенів відвідують гуртки «Умілі руки» , «Українська вишивка». 3 01 вересня 2012 року планується залучення дітей Липівської, Комаргородської , Вилянської шкіл до роботи у гуртках . Ми ніколи не відмовляємо дітям із шкіл району , які звертаються до нас в бажанні відвідувати гуртки , а також в допомозі . Так , було надано допомогу дітям Гнатківської школи (11-й клас) у вивченні випускного вальсу . Методистами Будинку дитячої творчості постійно проводиться методична робота і допомога вчителям шкіл району з питань гурткової та виховної роботи. Керівниками гуртків Іванішко А.І. та Слободяник Л.І. проводились майстер-класи з бісероплетіння та вишивки кольоровими стрічками для педагогів-організаторів шкіл району . Для дітей Яланецької ЗОШ педагогічними працівниками Будинку дитячої творчості було проведено майстер-класи зі всіх гуртків , які функціонують у нашому закладі.

У нас працюють такі гуртки:

- Солісти ;

- Художня обробка деревини;

- Різьба по дереву;

- Випилювання лобзиком та пірографія;

- Українська вишивка;

- Аплікація соломкою;

- Прикладні мистецтва;

- Витинанка;

- Моделювання військової техніки;

- Природа і фантазія;

- Моделювання молодших школярів;

- Український сувенір;

- Спортивний туризм;

- Крій та шиття;

- Юний актор;

- Таємниці краси та здоровя;

- Вишивка і ткацтво бісером;

- Подарунки своїми руками;

- Сувеніри-обереги своїми руками;

- Історико-етнографічний;

- Українська вишивка хрестом;

- Саморобко;

- Танцювальний;

- Квіллінг;

- Початкове технічне моделювання;

- Вироби із солоного тіста;

- Фольклорно-етнографічний;

- Школа безпеки;

- Фантазія на склі;

- Фітодизайн;

- Школа юного поета.

В гуртках будинку дитячої творчості діти вчаться не тільки розвивати здібності та навички, а й діяти, передавати свої знання іншим, живуть за правилом: «Навчився сам – навчи іншого».

Складові успішного вихован­ня дитини позашкільним навчаль­ним закладом:

• поглиблене вивчення психолого-фізіологічних особливостей сучасної дитини, її нахилів та уподобань, а також сфер впливу на формування її світогляду, адап­тації в довкіллі, самоствердження серед однолітків, уміння до само­вираження та самовдосконалення;

• створення ситуації успіху ди­тячого колективу загалом і дитини зокрема, що забезпечується ком­фортним морально-психологічним кліматом у колективі, довірливими стосунками: педагог — дитина; дитина — дитина;

• побудова траєкторії творчого зростання для кожного вихованця.

Комплекс аналітико-діагностичних і моделювання особистості випускника Будинку дитячої творчості (схема) стали основою для визначення теми експеримен­тального дослідження педагогічного колективу: «Створення оптимальних умов для розвитку кожної дитини , як особистості , виявлення і розвиток творчих здібностей та обдарувань».

/Files/images/Безымянный.jpg

Модель випускника Будинку дитячої творчості

Загалом система закладу забез­печує виховання дітей із набуттям ними основних компетенцій, що дадуть змогу стати успішними, конкурентоспроможними особис­тостями.

Педагогічний та учнівський колективи неодноразово зустрічали у себе делегації із Польщі (із міста Тщанка Велькопольського воєводства , із Гродзіська Мазовецького , із гміни Радошиця Свентокшиського воєводства ) ,Голландії .

За домовленістю старости гміни Радошиця , наші діти відпочивали в сім’ях польських друзів , а ті побували в сім’ях наших дітей ( 2009 рік).У 2011 році разом із селищною бібліотекою співпрацювали із Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX ) у рамках програми «Бібліоміст». Створили проект «Інтернет –центр в бібліотеці» та виграли гранд на придбання трьох комп’ютерів . На відкриття комп’ютерного центру мали можливість приймати у себе гостей – представників програми «Бібліоміст» в Україні Алекса Помпі ( громадянина США ) ,Оксану Бондар та Ірину Войцехівську.

У Будинку дитячої творчості діють історико-етнографічний музей та кімната Бойової слави, який відвідували учні Яланецької ЗОШ І-ІІІ ст.., делегації із Польщі , Голландії , США , директори районних будинків культури області, начальники відділів освіти області , педагоги - організатори шкіл району , заступники директорів шкіл із виховної роботи , психологи та вчителі ОБЖ шкіл району ( ці події висвітлювались у районній газеті «Томашпільський вісник» у статтях «Українців та поляків єднає щира дружба» ( середа,

01.09. 2010 року ) , «Не допомагати , а співпрацювати» ( середа , 14.10.2009 року) , «Налагоджуємо партнерські відносини» (п’ятниця , 22.05.2001 року),

«Спілкування з книгою – у новому форматі» (середа , 14.09.2011 року).

Історико - етнографічний музей Будинку дитячої творчості працює з 2006 року. Його відкриття було приурочене 390-річниці з часу першої згадки про Томашпіль. Експонати музею зібрані зусиллями працівників та гуртківців будинку дитячої творчості.

Роком заснування Томашполя вважається 1616 р.

В музеї експонуються прапор та герб селища. Різні документи розповідають про події національно-визвольної війни 1648-1654 рр. в нашому краї, визволення Томашполя військами Максима Кривоноса.

Наведено цікаві факти про розвиток ремесла і торгівлі єврейським населенням містечка в ХІХ столітті.

Окремий розділ присвячений історії Томашпільського цукрового заводу, який заснований місцевими поміщиками в 1873 році.

В експозиції музею є газети періоду революції 1917 року.

Цікава експозиція актових документів місцевих жителів ХІХ поч. ХХ ст.

Подано відомості про церковно-приходські школи та розвиток освіти.

Представлено матеріали про культові споруди селища.

Значне місце в музейній колекції належить предметам декоративно-прикладного мистецтва, побуту, етнографії, які знайомлять відвідувачів з походженням, історією, господарською діяльністю, побутом та культурою краю.

Створено колекцію старовинних хусток, рушників, вишитих сорочок, килимових доріжок та предметів домашнього вжитку.

Прикрашають музей картини місцевих художників Олега Ковальова та Миколи Сауляка.

В музеї проводиться екскурсійна та виставкова робота, експонуються вироби майстрів та художників Томашпільщини. Музей – це оберіг нашої пам’яті, де зафіксована історія Томашпільського краю.

Матеріали, зібрані в кімнаті — музеї Бойової слави Томашпільщини розміщені за слідуючими розділами:

1. 1941 рік. Віроломний напад фашистської Німеччини на Радянський Союз.

2. Масові розстріли єврейського населення Томашпільського району в серпні 1941 року. Єврейське гетто. Список розстріляних. Книга скорботи.

3. Партизанський та підпільний рух на території району в роки окупації.

4. Визволення смт. Вапнярки та залізничної станції в березні 1944 року.

5. Лейтенант Володимир Чепурнов. Документи. Фотоматеріали.

6. Визволення смт.Томашполя в березні 1944 року.

7. Двічі Герой радянського Союзу - І. Д. Черняхівський. Фотоматеріали.

8. Генерал-лейтенант П.Й.Зализюк. Документи .Особисті речі.

9. Герої Радянського Союзу Томашпільщини.

10.Вшанування пам’яті полеглих у районі. Імена загиблих томашпільчан. Книга пам’яті.

11 . Воїни-афганці-томашпільчани.

12. «Ми - нащадки переможців» . Матеріали районного конкурсу.

Кiлькiсть переглядiв: 1488

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.